Před rokem jsem měl v Milovicích tu čest s vlajkovou lodí Polarisu - ostrou bugynou RZR. Tehdy to bylo na úzkých lesních cestách, kde bylo dost těžké se vůbec udržet na trati. Tentokrát Polaris připravil pro "Razr" speciální trať, kde bylo možné naplno vyzkoušet, co v téhle mašině vězí.

 X6A0064

Na podzim Polaris doslova šokoval čtyřkolkářský svět představením bugyny RZR, která má pod kapotou rovných 200 koní! Nový Razr by měl sice měnit pravidla hry, ale do Evropy si zatím cestu nenašel a i když už ho český Polaris čeká každým dnem, museli jsme se "smířit" s loňským modelem. To ale rozhodně není nic, nad čím by bylo třeba plakat, nebo snad dokonce ohrnovat nos. Už jen proto, že z modelové řady minimálně pro letošek určitě nezmizí!

 X6A0070

Představovat si znovu celou techniku nebudeme, na to se mrkněte do článku z minula. Tentokrát jdeme rovnou na věc. 

Už na místě je jasné, že s tímhle strojem není radno si jen tak zahrávat. Ostatně Polaris ho nenechá řídit každého a většinu zájemců vozil jezdec Polarisu. Celkem to dává smysl, protože tohle už zdaleka nemá nic společného s původní osmistovkou, nebo i litrem, který jsme znali. Tady je všechno podřízeno rychlosti a agresivní jízdě. 

 X6A0118

Už když se upínáte do čtyřbodových pásů, zavíráte mohutné dveře a zapínáte bezpečnostní sítě, máte pocit jak v dakarském speciálu. Jezdec je v bugyně doslova obklopen technikou okolo, vše má při ruce, ale má také poměrně omezený výhled díky tomu, jak je v kokpitu utopený. No a třeba dozadu nevidíte skoro vůbec. Ale to nevadí, protože od toho je tu kamera a barevný displej, na kterém máte přehled o tom, co je za vámi. 

 X6A0122

Chce jet rychle

Motor má bublavý a tak trochu štěkavý zvuk, který se k bugyně rozhodně hodí. Není to ale kravál, který by se nedal vydržet a přehnaně obtěžoval okolí. Řadím Dčko, nechávám zapnutý náhon na zadní kola a jdeme na to. Už při rozjezdu z depa je jasné, že i na širší a rychlejší trati bude třeba opatrnost a hlavně cit na plynovém pedálu. Spojka zabírá opravdu velmi rychle a RZR doslova skáče dopředu hned po stisku plynu. 

 X6A0125

První kolo jedu trochu opatrně a to je vlastně chyba. RZR v malých rychlostech tak nějak nefunguje. Zatáčky samozřejmě projede, ale nemám z toho tak dobrý pocit, jaký bych čekal. Stačí ale trochu přidat a všechno je najednou jinak. Podvozek funguje naprosto dokonale, můžete jet na plný plyn přes rolety a věřit, že si to velká kola a tlumiče s velkými zdvihy poberou. No a oni poberou. Dokonce i na brzdách do zatáčky, kde by normálně dostávala bugyna velké rány, je to v pohodě. Podvozek prostě pracuje pod vámi a stačí se soustředit na to, kam točíte volantem.

 X6A0233

Po pár kolech si dovolím i nějaký ten drift ze zatáčky. Díky výkonu to samozřejmě není problém, jen si musíte dát pozor na koleje. Velká kola jsou ale do značné míry imunní a můžete si v zatáčce dovolit opravdu dost. 

Povrch v Milovicích byl hlinito-písčitý. To má dost vliv na přenos výkonu. Kola za sebou nechávala gejzíry hlíny, ale přenést výkon na trať už nebylo tak snadné. Tím byla ale jízda zábavnější, protože na každém výjezdu můžete dát plyn až na podlahu a v tu chvíli dostanete od Polarisu doslova ránu do zad a vystřelí vás dopředu. I na měkké trati ale stále pod kontrolou.

 X6A0240

Jediné, co bych RZR vyčetl jsou brzdy. Je tu sice poměrně výrazný vliv brzdění motorem, ale přeci jen bych si s ohledem na jízdní styl a rychlosti, kterými po trati letíte představoval o něco kousavější brzdy. Ty ale rozhodně nejsou jalové, na jakékoliv jiné bugyně by byly až přehnaně silné, ale tady by to přeci jen chtělo trochu přitlačit. 

 X6A0165

Co naopak funguje skvěle je posilovač řízení. Bez něj si jízdu v RZR moc nedovedu představit, protože rány, které vám dají velká kola třeba na skocích, nebo v rozbitých zatáčkách vám dokáží vyrazit volant z ruky. Je ale dobře nastavený a vy pořád tak nějak tušíte, co se pod bugynou děje a kam se rozhodne směřovat. 

P3172175

Závěr

Rozhodnout se opustit trať a vrátit se do depa bylo dost těžké. Kroužit tady by se dalo celý den, ale všechno jednou končí. No a tady to skončilo rohlíkem na obličeji a vysokou hladinou adrenalinu v krvi. Brutální výkon, skvělý podvozek a pocit, že můžete z fleku závodit s Carlosem Sainzem na Dakaru. To je to, proč tuhle věc prostě chcete a proč stojí za to do ní investovat. Jediná starost bude s hledáním tratí, po kterých budete své RZR prohánět. 


CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz
CFMOTO
650MT
Bestseller ze společné dílny CFMOTO a KTM
Ceny od 149 990,-
www.cfmoto.cz
Záruka
5 let

na všechny stroje
CFMOTO
www.journeyman.cz
CFMOTO
GLADIATOR
Z1000
SPORT
Agresivní budoucnost na dosah ruky!
www.cfmoto.cz
CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz