7D2 9290

Karoq přišel na trh jako menší brácha Kodiaqu a když se podívám na prodejní statistiky, rozhodně to nebyla špatná volba. Dnes už má Škoda i menší SUV Kamiq, ale v době příchodu Karoqu na trh to bylo nejlevnější SUV z Boleslavi. Už když jsme testovali variantu Sport, kladl jsem si otázku, zda vlastně není lepší si za stejné peníze koupit lépe vybaveného Karoqa místo většího Kodiaqu, no a verze Scout ve mě vyvolala úplně stejný dojem. 

7D2 9243

Na výbavě našeho Scouta se rozhodně nešetřilo. Najdete v něm téměř vše, co dokáže Škodovka nabídnout. Máme nezávislé topení s dálkovým ovládáním, vyhřívané přední sklo, vyhřívání sedaček a volantu a luxusní kožený interiér. Sice nejsem přítel imitace dřeva v interiéru, ale v kombinaci s tmavou kůží to nevypadá zle. Trochu mě zklamala absence elektrického nastavení sedačky u spolujezdce, ale to vynahrazuje možnost nastavení zadních sedaček do několika poloh a jednoduché sklopení zavazadlového prostoru, kam v pohodě dáte nerozebrané kolo. Celkově je vnitřní prostor Karoqu překvapivě velký. 

7D2 9261

K testu máme motorizaci 2.0 TDI o výkonu 140 kW v kombinaci s automatickou převodovkou DSG. Je tu samozřejmě pohon 4x4 s několika variantami jízdních režimů, které mění chování motoru, převodovky a podvozku. Trochu nepříjemné je, že jakmile vypnete motor, auto se vrátí do základního režimu a vy ho musíte třeba na offroad znovu nastavit. Zajímavá vychytávka v terénním režimu jsou ukazatele náklonu, které se ukážou na dotykovém displeji. 

7D2 9263

Infosystém má Škodovka velmi dobře odladěný. Kombinace velkého displeje uprostřed palubní desky a displeje před volantem vám dá veškeré informace, které můžete potřebovat, včetně navigace přímo v zorném poli. To ale není žádná novinka, já jen že to pořád funguje dobře. 

7D2 9271

Odspoda se mu nechce

S dvoulitrovým dieselem jsme se samozřejmě u Škody už několikrát setkali. Tentokrát mě ale trochu překvapila "lenost" auta při rozjezdu v nižších otáčkách. Motor se začíná "projevovat" až někde okolo 2500 otáček, a pokud chcete rychleji vjet do křižovatky, musíte pořádně sešlápnout plynový pedál. Čekal bych rozhodně masivnější nástup krouťáku ve spodním pásmu otáček. Při předjíždění, nebo akceleraci si samozřejmě můžete pomáhat manuálním režimem s ovládáním na volantu, ale aby auto mělo potřebnou dynamiku, musí se motor točit. I tak jsme se ale dostali se spotřebou na 7 litrů nafty, a to i včetně města, dálnice a tahání vleku plného dřeva. Při tom mě čtyřkolka překvapila asi nejvíc. Vyjížděl jsem s naloženým přívěsem po zledovatělé cestě a systém pohonu auta v kombinaci s dobrými pneumatikami si s tím poradil bez ztráty kytičky.

7D2 9314

S autem jsem absolvoval i cestu do hor na testování sněžných skútrů a byla to cesta výživná. Přejezd přes Červenohorské sedlo po ujetém sněhu v hustém sněžení rozhodně nebyl nic jednoduchého. I když nám do jízdy notně zasahovalo ESP, nebyly zásahy elektroniky nijak výrazně znát. Pokud se nedíváte na palubní desku, můžete propadnout pocitu, že to vlastně neklouže a jede se v pohodě. Na to ale pozor, elektronika není všemocná a fyziku nepřekoná, když pak auto ujede, už s tím většinou moc dělat nejde. Ve sněžení jsou taky trochu otravná neustálá hlášení zasněžených čidel, která nevidí, co potřebují, a dávají vám to vědět. 

7D2 9332

I když je Scout vybaven nášlapy a offroadovým módem, není to nějak extra vysoké auto a v mokrém sněhu si musíte dát pozor, abyste ho neposadili na břicho. Nám se to povedlo a čekala nás krušná čtvrthodinka odhrabování. Jakmile se ale kola měla čeho chytit, byli jsme z toho venku. Auto i v hlubším sněhu funguje výborně a začne vám dávat falešný pocit, že projedete všechno. Ale limit si prostě musíte vyzkoušet. Zasněžené parkoviště, nebo silnice s ujetým sněhem do horského střediska vám ale rozhodně nebude dělat problémy. 

7D2 9284

Stojí to za to?

Karoq je takové malé velké SUV. Zvenku má relativně kompaktní rozměry, ale díky dobře řešenému interiéru se do něj vejde opravdu hodně a na svých cestách se nemusíte nijak omezovat. Vezl jsem děti, kolo, výbavu na čtyřkolku i lyže a vše se vešlo bez zásadní ztráty pohodlí. Jediné, o co jsem se trochu bál, byl kožený interiér, který jsem vždy raději chránil nějakou plachtou. Nemusím samozřejmě připomínat škodovácké vychytávky, jako jsou odnímatelné světlo v kufru, škrabka na sklo u nádrže nebo vyklápěcí tažné zařízení. Ty samozřejmě něco stojí, a pokud chcete české SUV, můžete přemýšlet nad tím, zda investovat do většího Kodiaqu, nebo lépe vybaveného Karoqu. Já bych po tomhle testu asi volil druhou variantu. 

 DSC2776
 DSC2646
 DSC2658
 DSC2654
 DSC2639
 DSC2753
 DSC2786
 DSC2789
 DSC2704
 DSC2713


CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz
CFMOTO
650MT
Bestseller ze společné dílny CFMOTO a KTM
Ceny od 149 990,-
www.cfmoto.cz
Záruka
5 let

na všechny stroje
CFMOTO
www.journeyman.cz
CFMOTO
GLADIATOR
Z1000
SPORT
Agresivní budoucnost na dosah ruky!
www.cfmoto.cz
CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz