Před pár lety jsme na výstavě EICMA viděli tři koncepty sedmistovek s řadovým dvouválcem a názvem CL-X. No a zatímco model Heritage a Sport už se prohání po silnici, na poslední z třetice jsme si museli počkat až do letoška. 

Uznávám, že testů čtyřkolek BRP jsme tu poslední dobou neměli. O to víc mě těší, že jsme se mohli účastnit prvního představení zbrusu nového jednoválcového Outlanderu, které se konalo v pražském Hummer centru. 

Je zajímavé, jak se vracejí trendy z minulosti. Když jsem začínal jezdit, cestovní endura se snažila být co nejpoužitelnější v terénu a naší modlou byla LC8, která uměla objet motokrosovou trať a zároveň Masarykův okruh. Pak se to ale všechno nějak změnilo, nastoupila litá kola, velké výkony a s tím související váha, no a byly z toho motorky, pro které je vrchol polní cesta k rybníku. V posledních letech se ale vše zase mění a Yamaha je znovu u toho!

Vždy, když píšeme o pásech na čtyřkolku, doporučujeme je používat v kombinaci s dvouválcem. Pásy mají daleko větší odpor než kola a i přesto, že jsou zpřevodované, dají motoru zabrat. Dají se sice pořídit užší pásy pro menší objemy, ale ty samozřejmě nemají takovou efektivitu, jako jejich plnohodnotná verze. I jednoválce ale posilují a my jsme měli možnost vyzkoušet si CFMOTO Gladiator X625 v hlubokém sněhu Krušných hor. 

 

Čtyřkolka na pásech je v hlubokém prašanu neskutečně zábavná záležitost. Když ale pásy obujete na bugynu a ještě na ni nasadíte kabinu, nemá to chybu a jediné, co vás z vyhřáté kabiny může dostat, je prázdná nádrž!

Značka MG patří doslova k rodinnému stříbru britských ostrovů. Bohužel stejně jako řada dalších po existenčních problémech skončila a dostala se do zahraničních rukou. A jak víme třeba z případu Jaguaru, nebo Land Roveru, nemusí to být nutně na škodu. Nyní přišla čínská MG i k nám. 

Jezdit na závoďáku je vždycky tak trochu svátek. Zaprvé to bývá přeci jen ostřejší mašina, než ta produkční, no a taky stojí spoustu peněz a závodníci se moc nehrnou do půjčování. Se Zdeňkem Tůmou už se ale nějakou dobu známe, takže mi umožnil jako prvnímu (možná poslednímu) osedlat jeho dakarskou Yamahu, která už 4x viděla cíl nejtěžší dálkové rallye. 

Čtyřkolku s kabinou jsme už testovali, ale to bylo příjemné podzimní odpoledne a kromě toho, že jsme se v brodu nenamočili, jsme si tenhle systém úplně nevychutnali. V mrazu na horách, navíc ještě se čtyřkolkou na pásech, je to trochu jiná písnička...

Motokrosová sezona pomalu končí a tratě se noří do bahna a vody, ale o to víc prostoru je tu na přemýšlení o té příští a hlavně o přezbrojení na něco ostřejšího. 

V záplavě sportovních bugyn, které plní první stránky čtyřkolkářských časopisů je celkem prima se svézt v něčem, co je tak nějak “normální”.