Motokrosová sezona pomalu končí a tratě se noří do bahna a vody, ale o to víc prostoru je tu na přemýšlení o té příští a hlavně o přezbrojení na něco ostřejšího. 

V záplavě sportovních bugyn, které plní první stránky čtyřkolkářských časopisů je celkem prima se svézt v něčem, co je tak nějak “normální”.

České zastoupení Mitsubishi se rozhodně nebojí dávat svým strojům zajímavá vylepšení. O tom jsme se už několikrát přesvědčili a rozhodně nás to baví, protože oproti sérii můžete s upraveným autem zažít mnohem víc. 

Sportovní čtyřkolky jsou na ústupu, to je celkem jasný trend. Nahradily je sportovnější 4x4 s variátorem a většina výrobců od nich ustoupila. Posledním výrobcem větší sportky pro každý den je Yamaha a díky tomu je i drtivá většina dakarských speciálů právě od japonského výrobce. 

Japonské značky mají k autům jiný přístup, než ty evropské. Mají jiné priority i styl, no a co je hlavní, nebojí se dělat věci jinak. V tomto směru stojí v čele Mazda. 

Jen málokterá značka v motocyklovém světě vyrostla tak rychle, jako čínské CFMOTO. Od prvních pokusů ve třídě velkých motorek uplynulo sotva pár let a teď tu před námi stojí plnohodnotné dospělé cestovní enduro, které má ambice zatopit zavedené konkurenci ve své třídě. 

Tak trochu opomíjená je ve světě čtyřkolek třída malých jednoválců. Přitom je to většinou první čtyřkolka, kterou si pořizujete a zároveň přináší slušný poměr ceny a výkonu, nehledě k provozním nákladům. 

UTVčka jsou tak trochu přehlížená kategorie. Není s nimi moc srandy a slouží hlavně k práci. Nejen proto si většinou titulní strany časopisů nevyslouží. Rozhodně to ale není oprávněné, tyhle mašiny jsou k nezaplacení!

Enyaqa jsme už testovali v létě, v zimě a sněhu, ale i tak jsme si nemohli nechat ujít možnost svezení a testu nového kupé RS, nejostřejšího elektromobilu, který kdy Škodovka postavila. 

CFMOTO 650GT není jen motorka na víkendy, ale má ambice i na delší cesty ve svižném tempu. Zvládne ale dvouválec střední třídy cestu ve dvou přes nejvyšší evropské průsmyky?  Dá se na motorce za zlomek ceny velkých cesťáků polykat stovky kilometrů denně s plnou polní? Existuje jen jediný způsob, jak to zjistit!