- Podrobnosti
Před pár lety vznikl v Litvě továrnou podporovaný závodní team Thunder racing team, který začal koketovat s dálkovými závody a potichu mluvil o Dakaru. Z počátku nasazoval do soutěží čtyřkolku Gladiator X1000 a bugynu Z1000. Nakonec ale s ohledem na vývoj konkurence a katergorie bugyn zůstal jen u čtyřkolky. A ta se letos postavila na start nejtěžšího závodu planety.
- Podrobnosti
Dakar 2024 utekl jako voda a závodníci mají před sebou poslední plnohodnotnou etapu. Do té pojede z prvního místa Manual Andujar. Druhý Giroud sice vyhrál dnešní etapu s náskokem 37 vteřin, ale tím se Argentinci o mnoho nepřiblížil.
- Podrobnosti
Dakar má za sebou svou maratonskou etapu, kterou pořadatelé i jezdci označili za tu nejtěžší vůbec. Měla tentokrát trochu jiný systém. Jelo se do měřeného úseku a čas se zastavil v 16:00, v tu chvíli jezdci museli pokračovat do jednoho ze sedmi bivaků, kde na ně čekal stan, vařič a vojenská dávka konzerv. Druhý den ráno pak speciálka pokračovala až do bivaku, ve kterém si jezdci užili zasloužený den volna.
- Podrobnosti
Dakar 2024 má být tím nejtěžším Dakarem. Na druhou stranu tohle říkají pořadatelé každý rok! Letos to zatím šlo dobře, po čtyřech etapách bylo v závodě všech deset čtyřkolek. To už ale po páté - maratonské etapě neplatí.
- Podrobnosti
Obhájce vítězství rozhodně neměl dobrý start do závodu a hned od začátku s sebou táhl penalizaci. Postupně se ale prokousává vzhůru a aktuálně již figuruje na druhé příčce celkového pořadí. Vepředu se ale drží i Jiraj Varga ze Slovenska, který ale doplatil na navigačně náročnou čtvrtou etapu.
- Podrobnosti
Poněkud později, než jsme byli zvyklí letos odstartovala legendární rally Dakar. Stejně jako v předchozích letech hostí nejtěžší závod světa Saudská Arábie. Na start se postavilo letos pouze deset čtyřkolek a po mnoha letech se letos musíme obejít bez české účasti.
- Podrobnosti
- Podrobnosti
Rok nám pomalu končí a jako vždycky to byla pořádní jízda. Spousta testů, novinek, srazů a ježdění. Testovali jsme motorky, vodní skútry, auta, bugyny a samozřejmě především čtyřkolky. Děkujeme vám za přízeň a přejeme vše nejlepší do příštího roku, hodně bahna a plno překážek na cestách.
- Podrobnosti
Naše redakční CFMOTO 800MT jsme museli bohužel vrátit a garáž zeje prázdnotou. Nastává tak zamyšlení nad tím, čím jí naplnit. No a protože nejlepší trénink rovnováhy, brzd a plynu je trial, rozhodli jsme se pro trialku za rozumnou cenu.