Kawasaki se zase jednou podařilo udělat pořádný rozruch. Na první pohled nenápadné UTV pro dva jezdce v sobě ukrývá techniku, kterou tento segment zatím nezažil.

a

Na online tiskové konferenci Kawasaki představila úplně nový model Ridge. Jde víceméně o klasické UTV s náhonem 4x4 s uzávěrkou, klasickou ručně sklopnou korbou, který můžete dostat ve třech variantách. Mnohem zajímavější je ale technika, kterou Kawasaki nabízí. Pod kapotami se totiž neukrývá obligátní jednoválec, nebo dvouválec ale rovnou řadový čtyřválec o objemu 999ccm. To by mohla tomuhle UTV závidět i mnohá dnešní auta. 

Video

2

Díky čtyřválci bude v UTV méně vibrací a vozidlo bude celkově mnohem přívětivější a jemnější při řízení a při přidávání plynu. Zlepšit by se měla také trakce. Ono je to totiž dost potřeba. Základní výkon bude 92 koní, u varianty XR to pak bude rovnou 116 koní. A to v dané třídě rozhodně není standardem. 

3

Výkon se bude na zem přenášet přes klasický náhon 4x4 s možností uzávěrky předku. Podvozek tvoří standardní dvojitá A ramena na všech čtyřech nápravách. Hodně zajímavá je ale varianta XR HVEC. Ta nabízí kabinu s komfortem, který rozhodně není standardem. Neejn, že je kabina kompletně vodě a prachu odolná, ale je v ní i klimatizace a topení. Nechybí samozřejmě detaily, jako jsou stěrače, nebo stahovací okénka.

9

I uvnitř najdete výbavu, která by se spíš hodila do auta. To i Kawasaki prezentuje ve svém videu. Je tu digitální palubní deska a informační systém s navigací, ukazateli úhlu náklonu a dalšími vychytávkami. Můžete si také nastavit sedačku i volant, zkrátka jako v autě, jen s daleko menšími náklady na provoz.

8

Cena a dostupnost na evropském trhu zatím nebyla stanovena, ale jakmile se to dozvíme, dáme vědět. 

5