Na český trh MG doslova vtrhlo zhruba před rokem a když vidím, kolik na silnicích aut s legendárním logem britské značky potkávám, vypadá to, že to byl úspěch. Poté, co jsme měli loni možnost otestovat levnější ze dvou SUV ZS nyní máme v rukách luxusnější a větší EHS. Jak obstojí?
EHS je větší a technologicky po všech stránkách vyspělejší, než menší sourozenec. Je samozřejmě logicky i dražší, ale to asi nikoho nepřekvapí. K dispozici je ve dvou výbavových stupních, které rozhodně nejsou chudé. K dispozici je varianta Emotion a Executive, kterou máme v testu. I varianta Emotion ale rozhodně není žádná holota a ve výbavě má v podstatě vše, co si můžete přát. S ohledem na cenovou politiku čínského výrobce si ale můžete dovolit pořídit si variantu Executive a pořád se ani nepřiblížíte ceně evropské konkurence podobných parametrů.
Na první pohled je design auta tak trochu konzervativní. Všemu dominuje mohutná maska s logem MG okolo které jsou relativně oblé elegantní tvary, které ani nenadchnou, ani neurazí snad nikoho. Pokud chcete auto, za kterým se na první pohled budou všichni otáčet, MG si nekupujte, ale jinak jsou tvary líbivé a nenašel jsem na autě nic, co by mi vyloženě vadilo.
Podobné je to i s interiérem. Ten je velmi kvalitně zpracovaný a využívá dobré materiály. Perličkou jsou pak třeba barevné švy na sedačkách, nebo potahu palubní desky. Jediné, co mi trochu vadí je kombinace kulatých výdechů klimatizace na krajích s plochými uprostřed. V tomto ohledu mám rád symetrii. Jinak je ale interiér příkladný a hlavně praktický. Nechybí řada úložných prostor včetně těch pro spolujezdce. Jediné ergonomické faux pas, které se Číňanům povedlo je umístění středového zrcátka, které zakrývá výhled z kabiny.
U ZS mi hodně vadil informační systém. Pomalu reagoval, displej byl příliš jasný a propojení s CarPlay ne moc spolehlivé. Bohužel v EHS je úplně stejný systém s úplně stejnými neduhy. Zdá se to na první pohled jako maličkost, ale zapínat navigaci minutu už se v dnešní době nenosí. Naopak pěkně zpracovaný je displej před volantem, který ukazuje všechny možné informace, které si dokážete představit.
EHS je také vybavené funkcí MG Pilot, která je velmi dobře zpracovaným tempomatem, který umí číst dopravní značky a udržovat se v jízdním pruhu. V kombinaci s citlivě nastaveným udržováním rychlosti je to skvělý systém, který řidiče neobtěžuje a naopak mu pomáhá.
Na elektriku i benzín
Pod kapotou EHS se skrývá přeplňovaná benzínová patnáctistovka o výkonu 119 kW. K tomu je tu navíc elektromotor, který má dalších 90 kW. Celkový maximální výkon soustavy je 190 kW a točivý moment 370 Nm. Baterie má kapacitu 16,6 kWh a auto na ní ujede zhruba 60 km. To jsme si vyzkoušeli a MG v tomto rozhodně nelže. Velkou výhodou je ale dynamika jízdy. MG má šestistupňovou převodovku pro spalovací motor a čtyřstupňovou převodovku pro elektromotor. Díky tomu dokážete i na elektriku jet dálniční rychlostí a motor přitom nepřetáčíte. Celý systém pohonu funguje naprosto hladce a vy v podstatě nemáte šanci poznat, kdy auto řadí.
Nabíjet můžete pouze střídavým proudem. Baterka je palubní nabíječkou nabitá zhruba za 4 hodiny. Já jsem dával auto nabíjet na noc s tím, že jsem měl ráno plný dojezd. Když se naučíte s baterií dobře pracovat, nevadí pak ani menší nádrž. Kombinovaná spotřeba se nám podařila ustálit někde okolo šesti až sedmi litrů. To je na velké benzínové SUV super parametr.
Co mě osobně zklamalo je absence náhonu 4x4. Ten by mohl být snadno vyřešený pohonem jedné nápravy elektromotorem. Pravděpodobně by to ale bylo složité s ohledem na převodovku na elektromotoru. Za ten hladký chod to ale rozhodně stojí a jak jsme si vyzkoušeli, v terénu se tohle SUV taky úplně neztratí.
Pohodlí na všech frontách
Jízda v MG je především neskutečně pohodlná. Auto vás nenutí k žádným zběsilostem, prostě v klidu a důstojně jede tam, kam potřebujete. Když ale potřebujete zrychlit, je dynamika pohonného ústrojí vynikající.
Podvozek je spíš měkčí a mým zádům zničeným na čtyřkolkách dokonale vyhovoval. Není to ale žádná houpavá jízda, prostě tak akorát příjemně měkké auto. Dobře funguje i na rozbitých polních cestách, kde se dobře projevuje jeho světlá výška. Přejezdové úhly jsou dobué a pokud potřebujete jezdit rybařit k rybníku, nebo máte chatu v lese, auto to v pohodě zvládne.
Horší je to, pokud chcete jet opravdu ostře po silnici. Na tohle prostě MG není stavěné a i když svižnou jízdu zvládá, vy si to moc neužijete a raději zpomalíte do normálních mezí. Tam se auto cítí a funguje nejlíp. Svou roli v tom hraje hlavně váha, která není zanedbatelná a EHS táhne ven ze zatáček.
Výborně se s EHS jezdí i po městě, kde může vyniknout elektrický pohon. Znovu se budu opakovat, ale převodovka na elektromotoru je opravdu vynikající a umožňuje plnohodnotné svezení i na čistě elektrický pohon. I čistě na elektriku má auto slušnou dynamiku, i když zdaleka ne takovou, jako se spalovacím motorem.
Stojí za to
I když má MG EHS PHEV nějaké ty neduhy, rozhodně stojí za každou utracenou korunu. Získáte prostorné SUV plné moderních technologií a s výbavou, která by vás u konkurence stála mnohem víc. Nechybí moderní prvky, jako je třeba parkovací kamera s pohledem z vrchu, nebo MG pilot. No a i když některé prvky výbavy občas zaškobrtnou, tak to pohonná jednotka, zpracování interiéru a prostornost vozu jednoznačně vynahradí.