Další z výletů dvojice Liška - Revai na Papuu - Novou Guineu jste určitě postřehli. Jde asi o nejnáročnější cestu, kterou tahle partička kdy absolvovala a má ještě jednu zajímavost. Pavel na ní vyrazil na motorce od CFMOTO.
Překvapivě ale neosedlal velké 800MT, které k cestování doslova láká, ale shodou okolností se dostal k modelu 700CL-X Adventure. Už při prvním testování jsme se přesvědčili, že na dobrých gumách tahle motorka terén bez problémů zvládne, ale chce to pár doplňků, aby z toho byl opravdový Adventure bike. Ale pořád se jedná hlavně o “scramblera” a s ním vyrazit do džungle? Vcelku šílený nápad!
Na motorce se ale nekonaly žádné zásadní úpravy jako výměna předního kola za větší, nebo úpravy podvozku. Všechno, co si Pavel naordinoval má motorku především chránit a dát jí co největší kapacitu nákladu.
Před odjezdem jsme se byli podívat u Throttle Punks, kde motorku připravovali. Byl tam s námi také Tomáš Padevít z firmy Gravemoto.cz, který má na svědomí kufry a jejich držáky a kompletní padací rámy. Právě systém kufrů je hodně zajímavý. Má praktické držáky z nerezu, které jsou uzpůsobené tak, aby šlo vše snadno sundat, ale zároveň bylo chráněno proti nenechavcům. Zajímavostí je nutnost umístění loutkového divadla na motorku. To rozhodně není snadný a obvyklý cíl. Ale i tento naprosto originální a unikátní náklad se podařil na jedničku.
Nechybí mohutné padací rámy, které budou k dispozici i zákazníkům na jejich CL-X. Další zásadní díl je ochrana výfukových svodů a motoru. Ty jsou hodně na ráně, takže je tu poctivý kryt celého prostoru motoru.
Jsou ale i další věci důležité pro pohodlí a bezpečnost. Na motorce jsou tak namontované zásuvky na USB a přídavná světla. Originální zrcátka byla vyměněna za sklápěcí a přibyly také bastery na ochranu rukou. Klasické rukojeti byly nahrazené pěnovými, které lépe tlumí vibrace. Potřeba je samozřejmě i poctivý držák mobilu s navigací na řídítkách.
Původní stupačky nahradily zubaté, které v bahně podstatně méně kloužou.
Když jsme motorku fotili, doslova se leskla novotou a jsme hodně zvědaví, v jakém stavu CFMOTO dorazí zpět a jak bude vypadat. O tom ale někdy příště.