Námi dlouhodobě testované CFMOTO 800MT potřebuje kromě tří hlavních kufrů, které jsme na něj nasadili i nějaké to další příslušenství, které se nám hodí na cestách i při denním ježdění. No a proč to rovnou nespojit s testem? Začneme tankvakem od firmy SHAD.
SHAD je značka, která vyrábí kufry už od roku 1973 a v jejím repertoáru najdete opravdu bohatou nabídku především plastových a textilních zavazadel na motorky a skútry. Kromě univerzálů SHAD spolupracuje s celou řadou výrobců, pro které vyrábí speciální kufry pro konkrétní modely. Takovou spolupráci má i s CFMOTO. Například pro model CL-X vyrábí kufry a brašny v barvě motorky. V nabídce má ale i boxy na čtyřkolky nejen od CFMOTO.
Teď ale k našim potřebám. Když jezdíme fotit motorky, nebo se vydáváme na delší cesty, je potřeba mít při ruce velký foťák a kameru. Na to je ideální tankvak. Máte vše při ruce, stačí zastavit, otevřít a můžete fotit, aniž by bylo nutné slézt z motorky.
Kdo ale jezdíte s tankvakem, tak víte, že když se to s velikostí přežene, může to být zatraceně nepříjemný zážitek. Do tankvaku narážíte řídítky, není přes něj vidět na palubní desku a bouráte si s ním do navigace. Prostě to chce dobře vybírat.
My jsme narazili na model, který byl v podstatě přesně tak velký, jak jsem potřeboval, Pojme zrcadlovku se středním objektivem, malou kameru a ještě zbyde místo na tatranky a kabely. Výhodou je konstrukce s pevnější skořepinou, která do značné míry chrání zařízení uvnitř.
V balení je kromě tankvaku samotného ještě popruh přes rameno a pláštěnka. To je jediné, co mě trochu mrzí, tankvak bych měl raději rovnou nepromokavý, abych nemusel při dešti stavět. Chápu ale, že pokud je na zavazadle zip, je vždycky dost těžké ho před vodou ochránit. Navíc když není déšť moc silný, tak tankvak neproteče. V bouřce ale bohužel neobstojí, což jsem si vyzkoušel na vlastní kůži v Rakousku. Naštěstí nic uvnitř nepřišlo k úhoně.
Na nádrži je tankvak přidělaný pomocí plastové podkovy, na kterou ho nacvaknete. Podkova má speciální adaptér pro motorky CFMOTO. Ten je pro všechny modely stejný. Když jedete bez tankvaku, podkova na nádrži zůstane, ale není to nijak extra rušivý element.
Další skvělou vychytávkou jsou klíčky, kterými můžete tankvak k motorce zamknout. K čemu to je, když stačí otevřít zip? Ten můžete zamknout taky, tentokrát programovatelným kódovým zámkem. Samozřejmě nakonec stačí ostrý nůž, ale když se vám okolo motorky motá někdo s nožem, je to už celkem podezřelé a zabere to čas, za který se třeba ke své motorce zrovna vrátíte.
Díky své velikosti se se zavazadlem jezdí výborně. Nepřekáží řídítkům, je přes něj dobře vidět na palubku a ani ve vysokých rychlostech o něm v podstatě nevíte. Jediné, co mi chybí je slída nahoře, po kterou můžete dát telefon, nebo třeba lístek z mýtné brány. K věcem uvnitř se ale přistupuje dobře, no a samotná montáž trvá asi tak tři minuty, ze kterých dvě hledáte správnou velikost imbusu:)
Námi testovaný model má označení E09CL a koupíte ho za 2 376 korun. No a jsou to dobře utracené peníze, protože je to věc, která prostě a jednoduše funguje!