Motorkářská sezona pomalu začíná a i když se počasí ještě trochu cuká, jaro je definitivně tady. Po vašich ohlasech na minulý dlouhodobý test jsme se rozhodli letos sáhnout po cestovním enduru, které každého zajímá.

IMG 4343

CFMOTO 800MT je jedním z nejprodávanějších strojů ve své třídě a rozhodně není čemu se divit. Osvědčený motor od KTM, moderní technika na celé motorce, atraktivní design a v neposlední řadě cena a dostupnost, která může být pro řadu zákazníků rozhodující.  

IMG 8084

I když se MT prodává jako housky na krámě, není úplně v povědomí, že je k dispozici ve dvou verzích - Touring a Sport. Motorky na první pohled rozeznáte především podle kol. Zatímco Touring má drátěná, tak Sport jezdí na litých kolech. Rozměry ale mají stejné, tedy 19” vpředu a 17” vzadu. Další rozdíl je výbava. Sport nemá kryt motoru, bastery, ani quickshifter. Na druhou stranu je hned o 51 000 levnější a to může být dost zásadní argument, protože za tyhle peníze už máte pěkných pár nádrží benzínu. No a právě Sport jsme si vybrali pro náš test. 

IMG 8080

Aby bylo jasno hned na začátku, trochu jsme investovali a koupili bastery z Touringa za necelé dva tisíce a ještě navrch sadu tří hliníkových kufrů, které jsou pro cestování nezbytné. Další doplňky zatím nechystáme, ale znáte to, kdo ví. Současná akční cena MT je navíc 225 990,-!

IMG 8081

Motorka má jak jsme psali výše ve svých útrobách dvojválcovou osmistovku o výkonu 67kW a točivém momentu 75 Nm. To je výkon dostatečný na váhu motorky 231 kilo. Plánujeme ale hodně cest ve dvou, takže uvidíme, jak se s tím motor a jeho spotřeba popere. Podvozek je od KYB a má slušné zdvihy 160, resp. 150mm. O brzdění se starají komponenty J.Juan se dvěma 320mm kotouči vepředu s radiálními brzdiči. No a abychom to měli komplet, tak má MT devatenáctilitrovou nádrž, takže na benzínce nás zase tak často neuvidí.  

IMG 8093

Z výbavy bych určitě rád zmínil palubní desku, kterou tvoří TFT displej, který vám ukáže vše, na co si vzpomenete a jde navíc propojit s telefonem (to tedy ještě nemáme hotové). Jsou tu přídavná mlhová světla, automatické vypínání blinkrů a tempomat. Pro cestovatele digitálního věku je tu připraveno několik zásuvek na USB a 12V, takže bez baterky se neocitnete.  

IMG 8087

No a jak jsem psal, máme k tomu ještě tři hliníkové kufry. Jestli se do nich vejdeme na dovolenou ve dvou se ukáže, ale vypadají poctivě udělané, dají se zamknout a můžete přidělat další věci ještě navrch.

IMG 8090

Prima také je, že se na CFMOTO 800MT vyrábí řada doplňků dalších výrobců, takže počítám, že nějaké z nich letos vyzkoušíme

IMG 8091

Pokud vás něco zajímá, pište nám a my se podělíme o dojmy po prvních stovkách kilometrů! Chystáme samozřejmě i pořádné cesty a zapomenout nesmíme na Alpy. Uvidíte nás taky na srazu CFMOTO, který je naplánovaný na letošní červen.