Před pár lety jsme na výstavě EICMA viděli tři koncepty sedmistovek s řadovým dvouválcem a názvem CL-X. No a zatímco model Heritage a Sport už se prohání po silnici, na poslední z třetice jsme si museli počkat až do letoška. 

ALC 0772

Pro oficiální představení dobrodružné sedmistovky si CFMOTO vybralo silnice v okolí Istanbulu a jako ideální prostor pro tiskovou konferenci zvolilo rovnou okruh Istanbul Park, kde zároveň probíhaly testy nové 450SR. Hned první zajímavost byla doprava motorek do Turecka. Kontejner se stroji se bohužel zasekl na cestě, takže muselo dojít na záložní plán a CFMOTa dovezli do Turecka z Řecka rovnou po ose. 

ALC 0766

Ale zpět k motorce. Jistě už znáte první dva modely CL-X a to Heritage a Sport. S těmi má ADV společný motor, rám, nádrž, palubní desku, světlo a další díly. Naopak největší odlišnosti najdete na první pohled u vysokých a širokých řídítek, zvednutého předního blatníku a plexištítu, který má ADV už v sérii. Je tu ale spousta dalších detailů a zajímavostí, jako třeba držáky bočních brašen, nebo stupačky, ze kterých je možné vyšroubovat gumovou výplň a používat je jako motokrosové. Jediné, co nás trochu mrzí je rozměr kol. ADV nemá vepředu ani 21”, ale ani 19” a to z důvodu jednodušší homologace typu. Máme tu sedmnáctku vzadu a osmnáctku vepředu. Obě kola má obutá na Pirelli Scorpion rally, což jsou jedny z nejlepších pneumatik, které si můžete na cestovní enduro přát. 

700CL X ADVENTURE Detail 9

Motor je už starý známý řadový dvouválec o výkonu 52kW, které dostává z objemu 693ccm. V případě ADV si musí poradit s váhou 203 kg, což na papíře vypadá celkem rozumně. Motor je možné přepnout do dvou režimů palivových map s označením sport a offroad. Celkem luxusní záležitost je v dané kategorii přítomnost tempomatu. Všechna nastavení vidíte na celkem minimalistické palubní desce, která je tvořená jednoduchým černobílým displejem. Ukáže vám ale vše, co potřebujete a nebude vás rozptylovat zbytečnými informacemi, obrázky, nebo nastaveními. Je to prostě taková ta stará škola, jen v nové technologii. 

700CL X ADVENTURE Detail 6

Ovladače se Číňanům povedly parádně. Rukojeti jsou celkem úzké a padnou dobře do ruky. Všechno je tam, kde to čekáte a navíc si můžete nastavit obě páčky. V tomto směru nemám výhrad. Super jsou i zrcátka, která jsou na dlouhých držácích a jsou klasicky kulatá a hlavně dost velká. 

MY2023 700CL X ADVENTURE Detail 01

CFMOTO ví, že vývoj vlastního podvozku, nebo brzd není jednoduchý a nepouští se tu do žádných experimentů. Podvozkové komponenty dodala firma Kayaba. Vpředu je USD vidlice o průměru 41mm, vzadu pak samozřejmě centrální tlumič. Podvozek je nastavitelný. Brzdy jsou od firmy J-Juan, která dodává i dalším motocyklovým značkám a jde o slušnou střední třídou mezi výrobci brzdových systémů. 

MY2023 700CL X ADVENTURE Detail 02

Ještě pár slov ke zpracování. Můžeme už celkem bez ostychu říct, že kvalita si v ničem nezadá s renomovanými výrobci. Všechno pasuje, plasty jsou pěkné, sedlo dobře ušité a pohodlné, zkrátka těžko hledat detail, který by mi vysloveně vadil. Vyloženě pěkná jsou třeba světla, která využívají LED technologii a krásně zapadají do designu motorky. Tak nějak samozřejmé jsou už LED blinkry. Ty zadní jsou na blatníku za zadním kolem, který se společně s držákem SPZ pohybuje společně s kyvnou vidlicí. Ostatně design má na starost jeden z nejlepších ve svém oboru - Carles Solsona ze studia Modena 40, který je mimo jiné podepsaný pod několika modely MV Agusta!

MY2023 700CL X ADVENTURE Detail 04

Do sedla

CFMOTO si pro nás připravilo asi 200 km v sedle. CL-X jsme dostali v horách severozápadně od Istanbulu, které mi asi nejvíc připomínaly Rumunsko. Malé vesnice, ve kterých byly místo kostelíků minarety a silnice všeho druhu a kvality. Vystřídali jsme hlínu, šotolinu a luxusní asfalt na hřebenech, kde se střídaly krásné zatáčky v různém rytmu. No a ještě k tomu celkem mírný provoz, takže co víc si přát?

 CLD0494

Když jsem si sednul za vysoká řídítka, tak mi ADV celkem hned padl do ruky. Posez je opravdu vzpřímený a ruce máte celkem vysoko a do široka. Sedlo je dost široké a pohodlné. Je ve výšce 830mm, takže i jezdci menších postav celkem v pohodě dosáhnou na zem a nemusí se bát krátké nohy. Podíl na tom samozřejmě mají i menší kola. Zadní sedmnáctka má šířku 170, přední 18 pak 110. Pro ovladatelnost motorky je to rozhodně dobrá kombinace.  

 CLD0725

Hned po prvních metrech mám z motorky dobrý pocit a tak nějak mi padne do ruky. A vlastně vůbec nevadí, že silnice byla ještě včera celý den pod přívaly deště a k suchému a přilnavému povrchu má dost daleko. Na tom mají lví podíl pneumatiky od Pirelli, které fungují naprosto skvěle. Můžete si tak dovolit hluboké náklony, které nejsou díky vysokým stupačkám problém. 

 CLD0746

Podvozek v pohodě zvládá jak nerovnosti na rozbité cestě, tak i svižnější průjezdy zatáčkami. Jediné, co mi trochu vadilo byla vzdálenost předního kola od vysokých řídítek, která vás tak nějak oddělovala od toho, co se děje pod kolem. Je to ale asi hlavně o zvyku, protože za 200km se s motorkou rozhodně nesžijete. 

 CLD0728

Brzdy jsou samozřejmě osazené ABS, které funguje výborně. J-Juan nejsou žádné jedovky, takže pokud po nich chcete razantnější účinek, musíte za páčku pořádně vzít. Tady je otázkou, zda by nepomohl druhý brzdový kotouč s radiálním brzdičem. Brzdy se ale dají dobře dávkovat a třeba na kluzké polňačce jsem z nich byl naopak dost nadšený. 

 CLD1037

Dvouválec potřebuje nějaké ty otáčky, aby se pořádně probudil k životu. Pod 4000 s ním nic moc není. Pak vás ale čeká lineární zátah, který je podpořený kopancem mezi šesti a sedmi tisíci. To je sice celkem impozantní, ale pokud to nečekáte, může být razantní zátah dost nepříjemný. Motor ale pokračuje v zátahu až do necelých devíti tisíc, kde má vrchol výkonu. V terénu je potřeba si trochu pohrát se spojkou a posílat na zadní kolo tak akorát krouťáku, abyste ho neutrhli.

 CLD0732

Terénu se nebojí

CFMOTO 700CL-X ADV rozhodně není enduro. Asi nejblíž má ke kategorii scrambler, nebo cestovní enduro. Díky obutým Pirellkám si ale můžete dovolit nějakou tu polňačku, nebo kamenitou cestu. Hlavně vás ale motorka bude bavit na rozbitých cestách, nebo ve městě, kde podvozek v pohodě filtruje všechny nerovnosti a díry a vy si vlastně rozbitou silnici budete užívat. Na začátku jsem se trochu bál o svody, které před motorem vyčnívají hodně dopředu, ale po přejetí několika celkem vysokých překážek se ukázalo, že jsou celkem dost vysoko a jen tak jim neublížíte. 

 CLD1080

Z hor jsme museli ale dojet zpět do Istanbulu. To s sebou neslo kus cesty po hodně špatných cestách. Tam jsem mohl vyzkoušet režim offroad. Motor v něm je o něco měkčí a cítíte lepší zátah od nižších otáček. S ohledem na absenci kontroly trakce to není úplně špatné. Když pak přepnete zpět na sport, je rozdíl celkem znát. I když 52 kW není extra velká porce výkonu, tak na špatném povrchu vám mohou už celkem dost zatopit. Pak už nás čekala dálnice. Díky místnímu guidovi, který si asi myslel, že je Kenan Sofuoglu jsme se podívali i za hranici 170 km/hod. Motor to sice zvládá, ale díky vysokým řídítkům už je jezdec hodně na větru a ani plexi už tu moc nepomůže. Pokud se ale držíte v legálních hodnotách, máte za řídítky celkem pohodlí. Jestli ale chcete honit kilometry na dálnici, není CL-X úplně ideální motorka pro vás. 

 CLD1049

Svěží vítr za super peníze

CFMOTO teď nabízí ucelenou řadu stylových dvouválců, ze kterých by si měl vybrat milovník sportu, klasiky i dobrodružství. Adventure krásně doplňuje celou nabídku a cílí na jezdce, kteří nechtějí objet na dovolené půl světa, ale rádi cestují, rádi si projedou polňačku a mají rádi stylové stroje. Motorka ale není rozhodně jen stylová, ale nabízí dobrý motor, tuhý rám, skvělý podvozek a slušné brzdy. K tomu ještě pár zajímavých detailů a výborné zpracování. No a pak je tu samozřejmě cena, která je až na prvním místě. Celý tenhle mix totiž koupíte pod dvě stě tisíc, konkrétně vás bude 195 990,- korun. No vybrat si můžete jakoukoliv barvu, když to bude modrá. 

Foto: CFMOTO