Jak jste mohli vidět třeba na našem posledním testu, tak pohodlí a komfortní prvky jsou v těchto strojích na čím dál vyšší úrovni. Pracovní, ale i sportovnější UTV nicméně pořád vypadají jako náklaďáček, nebo bugyna. No a proč je tedy nezkusili přiblížit současnému trendu SUV při zachování vlastností a výkonů v terénu?

2

Firma Bantam má své kořeny už ve čtyřicátých letech, kdy vyráběla pro americkou armádu. Dnes je to ale samozřejmě úplně jiná firma v jiné době, ale zato s velmi zajímavým nápadem. V podstatě kopíruje kategorii moteorek duální sport, do které patří třeba nováYamaha Ténéré. To znamená, že máte jeden stroj, se kterým můžete řádit v terénu bez obav o konstrukci, nebo poškození, no a pak s ním můžete odvézt děti do školy nebo si jen tak vyjet po silnici. Jako každý kompromis to samozřejmě nebude stoprocentní, ale jako myšlenka je to zajímavé. Ono když si zkuste jet nějakou delší štěrku v RZR po asfaltu, zjistíte, že to je velkém opruz a hodilo by se vám sklo, střecha a klid v kabině.

1

Designově připomíná tenhle stroj asi nejvíc Jeep. Zajímavé je, že má sundavací dveře, nezávislé zavěšení, jaké známe ze side-by-side no a taky 35" gumy!  O pohon se bude starat přeplňovaný benzínový motor o objemu 1.6 litru a výkonu 182 koní. Hmotnost by se měla pohybovat okolo 800 kilogramů, což je číslo, o kterém si můžou SUV nechat jenom zdát. Pokud se podaří projekt dotáhnout do úspěšné sériové výroby, tak by se mohlo jednat o velmi zajímavý prvek, kterého se třeba chytí i další výrobci.