Mitsubishi Motors Corporation (dále jen Mitsubishi Motors) oznámila, že m Mitsubishi Ralliart, který se zúčastní rallyové soutěže Asia Cross Country Rally (AXCR) 2022 s technickou podporou Mitsubishi Motors, ve dnech 27. a 28. června na terénní trati v Thajsku absolvoval zatěžkávací zkoušky rallyového speciálu Triton, a potvrdil tak hladký průběh příprav na uvedený rallyový podnik.

 

1

V rámci zkoušek byl vůz vystaven vysoké zátěži (srovnatelné s nároky vlastního rallyového závodu) se zvláštním zaměřením na spolehlivost a odolnost podvozku a motoru. Při testování vlastností rallyového vozu v prostředí simulujícím reálné závodní podmínky využíval tým desetikilometrovou trať sestávající z rychlých úseků, nerovných šotolinových vozovek a úzkých lesních cest plných zatáček. 

2

„Jelikož Triton používá odolný podvozkový rám a má vynikající ovládání, rozhodli jsme se pro rallye v minimální míře zredukovat hmotnost vozidla a současně co nejvíce využít jeho typickou pevnost,“ uvedl Hiroši Masuoka, ředitel týmu Mitsubishi Ralliart. „Absolvováním více než 800 kilometrů během dvou dnů náročné zatěžkávací zkoušky tento rallyový vůz dle očekávání prokázal skvělé schopnosti, a nyní jsme si tak jisti, že naše přípravy jsou na správné cestě.“

4

AXCR je mimořádně náročná terénní rallye, kdy vozy během týdne absolvují 2000 kilometrů jedinečnými přírodními terény jihovýchodní Asie. Soutěž, která se každoročně pořádá v srpnu, byla v letech 2020 a 2021 kvůli covidové pandemii zrušena. Letos bylo datum konání tohoto podniku posunuto na 21. až 26. listopadu, kdy vozy čeká přibližně 1700 kilometrů se startem v Buriramu na severovýchodě Thajska, přejezd hranice Kambodži a zakončení u chrámu Angkor Wat ze Seznamu světového dědictví UNESCO.

Základní údaje o modelu Triton v rallyové úpravě

Rallyový vůz Triton je zařazen do kategorie T1 (prototypy terénních vozidel) Mezinárodní automobilové federace (FIA). Vychází z provedení L200 double cab pro thajský trh. Úpravy zahrnují odlehčení kapoty, předních i zadních dveří, interiéru a dalších částí, jakož i vyztužení karoserie pomocí bezpečnostní klece a spodních ochranných krytů. Speciální systém zavěšení kol zajišťuje tomuto rallyovému modelu skvělou ovladatelnost na nerovných površích, kterou zásadně vylepšuje přední a zadní samosvorný diferenciál (LSD) společně s velkými terénními pneumatikami a lehkými koly. Ladění naftového motoru 2,4 litru s přeplňováním se zaměřilo na snížení třecích ztrát i hmotnosti a vylepšení odezvy motoru v pásmu středních otáček, které je při rallyových závodech využíváno nejčastěji. Jelikož některé vložky AXCR zahrnují říční brody, doplněny byly i úpravy na ochranu proti vodě, jako např. silnější těsnění a zvýšené sání vzduchu (šnorchl).

3

Podnik AXCR

27. ročník podniku AXCR 2022 zahájí 21. listopadu slavnostní start v Buriramu na severovýchodě Thajska poblíž hranic s Kambodžou. Vlastní závod začne následujícího dne (22. listopadu), přičemž první polovina rallyového podniku proběhne kolem Buriramu. Trať poté 25. listopadu překročí hranice Kambodži a skončí 26. listopadu ve městě Siem Reap, kde se nachází proslulý chrám Angkor Wat ze Seznamu světového dědictví UNESCO. Očekává se, že letošní trať o délce přibližně 1700 kilometrů bude jako vždy náročná a bude zahrnovat nejrůznější povrchy včetně horských cest, džungle, bahnitých cest, říčních brodů, pískových dun a okruhů kladoucích vysoké nároky na ovladatelnost a odolnost vozidel. Um jezdců i celých týmů otestuje složitý terén a nepředvídatelné klimatické podmínky celé přírodní trasy.