Loni jsme byli s Tracerem na celkem dlouhé cestě do Lužických hor. Letos se mi to nepoštěstilo, ale přesto to byl prima týden, ve kterém na mě udělal Tracer znovu dojem.
Loni jsem byl s "Gétéčka" hodně nadšený. Motorka byla pohodlná, rychlá a hlavně zatraceně zábavná. Člověk ale často s odstupem času a testy dalších strojů zjistí, že to možná zase taková pecka nebyla. Proto jsem si Tracera půjčil po roce znovu. Jak to dopadlo?
Musím říct, že letošní barevná kombinace mě dostala. Stříbrná nádrž a modrá kola vypadají dokonale. Oproti červenému Traceru, který jsme měli loni to je daleko živější kombinace. No a ta modrá kola… Design je ale jen jeden z faktorů, proč si motorku kupujete. U GT je to taky do značné míry pohodlí. A toho dostanete dost. Sedlo je dost široké, dlouhé a tak akorát tuhé, abyste na něm vydrželi celodenní přesun po dálnici na Mnichov cestou do Alp. Nadávat vám ale nebude ani spolujezdec, který má podobně luxusní sezení, jako vy.
Za řídítky je všechno tak, jak má být. Jsou tak akorát široká, abych měl nad motorkou kontrolu i v nízkých rychlostech, nebo na polňačce. Nohy jsou tak akorát pokrčené, stupačky dost široké a nevadí, že mám 185cm.
Stejně důležitá je i ergonomie ovladačů na řídítkách. Tracer má dost atypickou palubku, která se skládá ze dvou displejů. Na levém vidíte aktuální jízdní data, jako je rychlost a otáčky, jsou tu taky hodiny, no a samozřejmě i nastavení elektroniky. Na pravém si pak můžete poskládat podle své nálady, co zrovna chcete vidět. Trip, teplotu motoru, teplotu vzduchu, atd…
Super je, že je i ovládání rozdělené na obě řídítka, na levé straně ovládáte vesměs data levého displeje a naopak. Vlevo vás bude zajímat především nastavení elektroniky, hlavně tedy kontroly trakce a podvozku. Ten se dá na rozdíl od režimů motoru a traction control nastavit i za jízdy. A to rozhodně chcete!
Pohodlí a zábava
Pokud rádi cestujete, máte spoustu možností, po jaké motorce sáhnout. Ne všechny vás ale protáhnout průsmyky v Alpách s takovou lehkostí, jako Tracer. Yamaze se povedlo dosáhnout skoro dokonalého kompromisu mezi pohodlím a zábavou. S Tracerem můžete zvládat dálniční přesuny v u nás hodně ilegálních rychlostech, ale stejně si užijete i okresku s nekvalitním asfaltem.
No a samostatnou kapitolou je motor. Tříválec kombinuje dost výkonu ve vysokých otáčkách se zátahem odspodu a ve středu. To je super třeba ve městě, kde můžete projíždět skoro na volnoběh a motor se dokáže v pohodě posbírat. Když mu ale zatopíte a otáčky se přehoupnou přes 5000, začnou se dít věci a z Tracera se stává sportovní motorka.
S motorem dokonale spolupracuje podvozek. Motorka je stabilní při rychlé jízdě, ale zároveň dobře ovladatelná na klikatých cestách. Od věci není ani pohrát si s nastavením podvozku, opravdu to funguje! Byl jsem pak hodně překvapený, co jsem si mohl dovolit na rozbitých silnicích.
Pokud si připlatíte za výbavu GT, dostanete navíc mimo jiné kryty rukou, které rozhodně nejsou k zahození, ale hlavně dvojici kufrů v barvě motorky. Ty nejsou jen na ozdobu, ale celkem v pohodě se do nich sbalíte i na delší cestu.
Pořád super
Občas se mi stane, že motorka, ze které jsem byl loni nadšený už po roce zdaleka není tak dobrá, jak jsem si myslel. Je to dané třeba tím, že byla na test jako první, nebo jsem okolo ní neměl nic zajímavého pro srovnání. Tracer ale rozhodně do téhle třídy nepatří a je pořád stejně dobrý, rychlý a pohodlný. No a pokud hledáte alternativu ke klasickým cestovním endurům, je Tracer jasná volba.