S koníčky se má začít odmalička, to je jasná věc. No a když chcete svou ratolest naučit jezdit na čtyřkolce, je potřeba začít co nejdřív. Ale na čem? Zajímavé řešení nabízí Kayo. Tahle značka má ucelenou řadu čtyřkolek pro začínající jezdce od těch nejmenších až po téměř dospělé. 

 DSC8448

Kayo 70

Design s ostřejšími tvary připomínajícími závodní Kawasaki, čtyřtaktní jednoválec o výkonu 3,1 kW, to nabízí základní sportka pro ty nejmenší. Dbá se tu samozřejmě hlavně na bezpečnost. Proto má čtyřkolka uzavřené nášlapy, kotoučové brzdy a hlavně plnohodnotný podvozek. Nechybí ani "trhačka", která vypne motor, pokud by jezdec ze čtyřkolky náhodou vypadl. I když máme co dočinění se sportovní čtyřkolkou, je osazena variátorem, takže se malý závodník nemusí trápit řazením a pokud mu neomezíte chod plynové páčky, může se hnát rychlostí až 50 km/hod. A ani v takové rychlosti není čtyřkolka nestabilní a díky slušnému podvozku se nemusíte bát, že by dítě čtyřkolka vyklepala ze sedla. 

 DSC8554

Kayo 180

Nejnovějším přírůstkem do rodiny dětských čtyřkolek je stoosmdesátka. Stejně jako nejmenší 70 jde o sportovní stroj s ostře řezanými tvary, kterým vpředu dominuje velké světlo. Pod ním je nárazník, který chrání přední část rámu. Na něm jsou namontovaná klasický dvojitá A ramena vpředu a kyvná vidlice vzadu. Díky robustní konstrukci už nejde jen čistě o dětský stroj, ale uveze i subtilnější jezdce nebo jezdkyně. Konec konců na stránkách importéra najdete věk určení 8-16 let. Čtyřtaktní jednoválec s variátorem má výkon slušných 9 kW, které už dokážou čtyřkolku i s těžším jezdcem pořádně rozhýbat. No a zastavit ji pomůže trojice kotoučových brzd. Také kola už mají dospělé rozměry a nebude problém je obout do ostřejších pneumatik. Ty přední mají průměr 10", zadní pak 9".

 DSC8462

Kayo 200

Stejný motor jako 180, ale zcela jiné určení má náš třetí mušketýr. Zatímco předchozí dva modely jsou hlavně přípravkou na sportovní jízdu, dvoustovka je už od pohledu spíš pracant. O tom svědčí přední i zadní nosič, přední maska se dvěma světlomety a především silniční homologace. S Kayem asi nebudete tahat klády z lesa, ale třeba trávu z louky odvezete díky homologovanému tažnému zařízení. Pod mohutnými plasty je podobný podvozek, jako na sportovních verzích, tedy nezávislé zavěšení vepředu a pevná osa vzadu. Samozřejmostí je variátor a vzhledem k hmotnosti 185 kg i kotoučové brzdy. Čtyřkolka je obuta na 10" kolech, které přináší slušnou průchodnost terénem. Dvoustovka už může sloužit jako přestupní stanice do světa velkých čtyřkolek. Jezdec si na ní osvojí jízdní návyky z dospělého stroje a tahle mašina už rozhodně není určena striktně pro juniory, ale poslouží třeba i klidným rybářům pro přiblížení k vodě. 

 DSC8559

 Fotogalerie

Text: Matěj Oliva

Foto: Miloš Dvořák