X6A1859

Trať v Milovicích byla hodně univerzální. Začala klikaticí v lese, kde jsem se trochu bál šířky litrového Sportsmana. Ten ale klame tělem a díky upravenému podvozku je i v utažených zatáčkách dobře ovladatelný. Musím ale přiznat, že na 570tce jsem si tuhle pasáž užil víc. Přeci jen litr musíte do zatáček trochu víc nutit a váš nejlepší přítel bude plynová páčka

 X6A1836

Pak ale přichází rychlejší rovinatá pasáž, kde se naplno ukazují výhody nového podvozku. Ten je stabilní v přímém směru díky předsazení předních kol, ale čtyřkolka zároveň drží jako přibitá v zatáčkách, kde mám pocit, že snad nejde převrátit. Dřív, než by se vám odlepila vnitřní kola od povrchu klouže celá čtyřkolka ven z vinglu. To je samozřejmě dobré po všech směrech a podvozek Sportsmana snese opravdu hodně hrubé zacházení.

 X6A1697

Přijíždím už ale do trialovější pasáže. Nejdřív mě čeká prudký výjezd, za kterým je hluboká kolej, do které nechci vletět, takže jemná práce s plynem a i se zadním náhonem se Polaris celkem v pohodě vyhoupne na svah. U litra je ale rozhodně potřeba mít cit v pravém palci, protože stačí trochu víc plynu a čtyřkolka vystřelí do výšky a vy budete jen vlát na řídítkách.

 X6A1684

Další pasáž ukazuje stabilitu v náklonu, když musím objet utaženou zatáčku v traverzu. Tady je vlastně celkem jedno, jak jedete, široký Sportsman to na rozdíl od menšího bráchy zvládá naprosto bez problémů a vy můžete v klidu sedět za řídítky a kochat se okolím. 

 X6A1795

No a pak jsou tu podélné koleje a pár posledních výjezdů. To je asi největší slabina podvozku největšího Sportsmana v krátké verzi. Jakmile se kolo chytne koleje, má čtyřkolka tendence se jí držet a vy se musíte soustředt na řízení, abyste jeli tam, kam chcete. Ale platí tu zase stejná mantra - plyn a zase plyn. I když to s vámi možná trochu zamává, stačí neubrat a podvozek si všechno vyřeší. Rozhodně by tu bylo zajímavé srovnání s variantou Touring s delším rozvorem.

 X6A1845

No a málem bych zapomněl na brod. Ten je po pár průjezdech mých kolegů plný mazlavého bahna, nicméně pro Sportsmana i na univerzálních gumách není problém brod se zadním náhonem projet. Je to snadné, jen se díky široko vytaženým kolům trochu umažete...

 X6A1816

Sportsman ukazuje v každém terénu, že stále patří ke špičce a mezi dvouválci má své místo. Polaris ho ale novým podvozkem posunul do sportovnější kategorie a i když nechcete, tak vás tahle čtyřkolka tak nějak nutí jet rychleji, než je výletní tempo. 

 AD 4117

Text: Matěj Oliva

Foto: Polaris CZ