Trať v Milovicích byla hodně univerzální. Začala klikaticí v lese, kde jsem se trochu bál šířky litrového Sportsmana. Ten ale klame tělem a díky upravenému podvozku je i v utažených zatáčkách dobře ovladatelný. Musím ale přiznat, že na 570tce jsem si tuhle pasáž užil víc. Přeci jen litr musíte do zatáček trochu víc nutit a váš nejlepší přítel bude plynová páčka.
Pak ale přichází rychlejší rovinatá pasáž, kde se naplno ukazují výhody nového podvozku. Ten je stabilní v přímém směru díky předsazení předních kol, ale čtyřkolka zároveň drží jako přibitá v zatáčkách, kde mám pocit, že snad nejde převrátit. Dřív, než by se vám odlepila vnitřní kola od povrchu klouže celá čtyřkolka ven z vinglu. To je samozřejmě dobré po všech směrech a podvozek Sportsmana snese opravdu hodně hrubé zacházení.
Přijíždím už ale do trialovější pasáže. Nejdřív mě čeká prudký výjezd, za kterým je hluboká kolej, do které nechci vletět, takže jemná práce s plynem a i se zadním náhonem se Polaris celkem v pohodě vyhoupne na svah. U litra je ale rozhodně potřeba mít cit v pravém palci, protože stačí trochu víc plynu a čtyřkolka vystřelí do výšky a vy budete jen vlát na řídítkách.
Další pasáž ukazuje stabilitu v náklonu, když musím objet utaženou zatáčku v traverzu. Tady je vlastně celkem jedno, jak jedete, široký Sportsman to na rozdíl od menšího bráchy zvládá naprosto bez problémů a vy můžete v klidu sedět za řídítky a kochat se okolím.
No a pak jsou tu podélné koleje a pár posledních výjezdů. To je asi největší slabina podvozku největšího Sportsmana v krátké verzi. Jakmile se kolo chytne koleje, má čtyřkolka tendence se jí držet a vy se musíte soustředt na řízení, abyste jeli tam, kam chcete. Ale platí tu zase stejná mantra - plyn a zase plyn. I když to s vámi možná trochu zamává, stačí neubrat a podvozek si všechno vyřeší. Rozhodně by tu bylo zajímavé srovnání s variantou Touring s delším rozvorem.
No a málem bych zapomněl na brod. Ten je po pár průjezdech mých kolegů plný mazlavého bahna, nicméně pro Sportsmana i na univerzálních gumách není problém brod se zadním náhonem projet. Je to snadné, jen se díky široko vytaženým kolům trochu umažete...
Sportsman ukazuje v každém terénu, že stále patří ke špičce a mezi dvouválci má své místo. Polaris ho ale novým podvozkem posunul do sportovnější kategorie a i když nechcete, tak vás tahle čtyřkolka tak nějak nutí jet rychleji, než je výletní tempo.
Text: Matěj Oliva
Foto: Polaris CZ