Designově je stodesítka rozhodně zajímavý stroj. Ostré rysy, široké blatníky a dvojice úzkých světel vepředu. Připomíná vám to něco? No jasně, je to motokrosová Yamaha jak vyšitá. Ale proč ne, vypadá to dobře a hlavně se tím odlišíte od záplavy unifikovaných čínských čtyřkolek. I barevně vypadá Kayo velmi dobře. Moderní vzhled ještě dokreslují LED v předních světlech. Rám je celý oranžový a plasty zase bílé, dohromady to vypadá velmi dobře. Trochu zvláštně působí jen velká kola. Ta jsou ale zase praktická v terénu, kde zvětšují světlou výšku čtyřkolky.
Hned na začátku je třeba si vyjasnit, že Kayo není závodní čtyřkolka, a pokud se s ní chcete honit za vteřinami na trati, bude vyžadovat pár úprav. I tak se ale v rukou závodníka neztratila. Začneme zpracováním. To je na vysoké úrovni a na čtyřkolce jsme nenašli detail, který by nám vyloženě vadil. Plasty jsou ohebné, sváry čisté a pevné. Konstrukce je rovněž dobře vymyšlená a rám je dostatečně tuhý i pro horší zacházení a rozhodně vypadá, že vydrží i nějaký ten karambol, kterému se většina malých jezdců nevyhne.
Po startu ležatého jednoválce překvapí utlumený zvuk motoru. Jakmile zajede čtyřkolka za zatáčku, prakticky ji neslyšíte, což v dnešní době, kdy terénní jezdci nejsou úplně populární, není k zahození. Motor startuje za všech režimů bez problémů a vyniká svou točivostí a rychlou reakcí na přidání plynu. To malý jezdec rozhodně ocení. Jeho výkon je slušných 5,1 kW. Výborně funguje i převodovka, která chodí i u nové čtyřkolky hladce a přesně. Ani mladý jezdec tak nebude mít problém s řazením. Na stodesítce jsou mechanické brzdy, které sice fungují dobře a spolehlivě, ale pro dětské ruce by byla přeci jen lepší hydraulika, která nevyžaduje tolik síly.
Jak jsem psal na začátku, čtyřkolka je obutá na větších kolech. Ta jsou skvělá v terénu, kde čtyřkolka pohodlně překoná i větší překážky a nerovnosti. Na trať to ale není zrovna ideální řešení a velká kola mají tendence k převracení. Na závody by bylo rozhodně lepší obout dozadu menší kola. Podvozek odpovídá povaze a určení čtyřkolky, ale vzhledem k tomu, že má jezdec se čtyřkolkou nějakou chvíli růst, nebyla by špatná možnost nastavení předpětí pružin. I tak ale fungují tlumiče velmi dobře a není problém ani nějaký ten skok nebo průjezd série nerovností. Ostatně vidět čtyřkolku v rukou malého závodníka je parádní.
Závěr
Kayo vneslo na trh malých čtyřkolek několik zajímavých modelů, které představují střední třídu mezi nejlevnější čínskou produkcí a přeci jen dražšími japonskými, nebo severoamerickými stroji. Nabízí kvalitní zpracování, slušný výkon, a to všechno za rozumnou cenu a v pěkném designu.
Fotogalerie
ag vzhled
automaticka prevodovka
nastavitelná vůle plynu
tlumiče
trhačka
řadící pedál
Text: Matěj Oliva
Foto: Aleš Petrák