7D2 7133Na první pohled vypadá celý systém hodně zajímavě a víc než drsnou čtyřkolku připomíná nějaké vozítko pro komunální služby. K dispozici máme relativně novou barevnou kombinaci s matně modrými plasty a modrými pružinami tlumičů. Na první i na druhý pohled to vypadá naprosto dokonale. Což je vlastně i jedna z hlavních úloh takového stroje. Na naší předváděčce byla navíc namontovaná ocelová radlice ovládaná navijákem, takže pro dokonalý dojem už chyběl jen maják na střeše. Deisgn ale určitě není to, co rozhoduje o nákupu takového stroje. Takže – jak je taková kabina udělaná? Celý plastový skelet je pevně přidělaný ke čtyřkolce a maximálně využívá všech úložných prostor na ní. Uvnitř kabiny tak máte k dispozici oba nosiče. Do kabiny se samozřejmě vejde i spolujezdec a určitě nejste limitovaní jeho výškou. Manipulace se čtyřkolkou je i v kabině stejná jako normálně, jen zrcátka se přesunula ven a jsou větší. 

7D2 6901

V souvislosti s kabinou přibylo pár ovladačů. Jeden z nich má na starost zapínání stěrače a ostřikovače předního skla. Ten druhý pak ovládá věc, kterou bych na kabině opravdu nečekal – vyhřívání předního skla. Díky němu se sklo nemlží a i bez ofuku stále dobře vidíte na cestu. Skvěle jsou řešené boční dveře. Pokud je teplo, můžete je mít srolované u střechy. Když je potřeba, stačí rozepnout dvě přezky, dveře se vyrolují dolů a magnety je drží na svém místě. Sedí to přesně, je to rychlé a překvapivě dobře to těsní. Zkoušeli jsme projet brodem a i při rychlé jízdě, kdy se voda hrnula i na střechu, se do kabiny dostalo jen trochu vody na nohy jezdce, a to až asi při třetím průjezdu. Při běžném dešti nebo sněžení jezdec zůstane v suchu a v pohodě. 

rukojeti

Zvládne vše

Hlavními uživateli kabiny na čtyřkolku by měly být především obce a firmy, které potřebují čtyřkolku celoročně provozovat po celý den. Dovedu si ji ale představit i jako zásobování horské chaty nebo taxi pro věci lyžařů na horské boudě. X1000 je špičkou v modelové řadě CFMOTO, je robustní a hlavně má ve svých útrobách velký dvouválec, který jen tak neunavíte. Je navíc osazen variátorem CV-Tech, který skvěle přenáší výkon na všechna čtyři kola. A to je to, co při práci potřebujete. Sníh samozřejmě ještě není k dispozici, ale zkusili jsme radlicí přemístit nějaký ten písek a hlínu a problém to nebyl. Jen je třeba si zvyknout na omezení výhledu kvůli kabině, prostě nejste venku. S tím si ale budete muset poradit i v Multikáře. Pokud si nejste jistí, co se před vámi děje, stačí otevřít dveře a podívat se bokem. Čtyřkolka má kromě možnosti nést vpředu adaptér radlice samozřejmě i homologované tažné zařízení a tahat se rozhodně nebojí.

7D2 7114

Čtyřkolka na první pohled vypadá dost nestabilně. Je nepřirozeně vysoká a tím působí vratce. Kabina ale ve srovnání se čtyřkolkou v podstatě nic neváží a jízdní vlastnosti Gladiatora se nemění. Jediné omezení je výhled na cestu. Jak jsem ale psal, za chvíli si na to zvyknete. Druhý neduh, který kabina má, je hlučnost. To, že jste zavření s motorem v jednom malém prostoru, je na jednu stranu prima, protože motor vám kabinu vytopí, ale na stranu druhou s vámi zůstává i hluk, který dvouválec produkuje. Není to ale rozhodně nic, co by se nedalo zvládnout. 

7D2 7182

Ještě nesmím zapomenout na vyhřívané rukojeti, které byly na CFMOTu namontované. Jde o novinku od firmy Koso, která má zásadní výhodu ve spojení rukojeti přímo s ovládacími prvky, takže nemáte žádné oddělené jednotky na řídítkách. V praxi fungují výborně, kromě rukojetí máte vyhřívanou i páčku plynu. V podstatě už není moc věcí, které byste mohli na Gladiatora nasadit, abyste byli víc v pohodlí. 

7D2 7250

Funguje to!

O čtyřkolkách obecně platí, že jde o jedny z nejuniverzálnějších a nejvariabilnějších vozidel vůbec. Dokáží tahat, tlačit, uklízet, převážet,... Můžete na nich mít kola nebo pásy, no a teď na vás navíc ještě nebude pršet a bude vám teplo. Cenu za design asi tohle řešení nedostane, ale když budete ve vytopené kabině jezdit celý den zasněženou krajinou, bude vám to asi tak nějak jedno.

7D2 7209


DFK

Společnost DFK byla založena už v roce  V té době ještě UTV na trhu v podstatě nebyly a firma se soustředila hlavně na výrobu kabin na vysokozdvižné vozíky. Nás začíná DFK zajímat hlavně v roce 2008, kdy se výrobní program firmy rozrostl o kabiny pro UTV a side-by-side. V roce 2011 česká firma expandovala do USA (DFK America, Inc. - Chicago). No a v roce 2012 našla zázemí ve výrobních prostorech v Uherském Hradišti, kde sídlí i nyní. V roce 2016 došlo ve firmě k výrazné změně, původní majitel prodal společnost investiční skupině.V roce 2017 byly navýšeny výrobní kapacity pro výrobu 6 000 kabin ročně a v roce 2018 postavena další výrobní hala. Rozhodně tak máme co dočinění s jednou z úspěšných českých firem.

7D2 7152

7D2 7200

7D2 7203

7D2 6877

7D2 6908

7D2 6939

7D2 6946

7D2 7066