V porovnání s firmami, které jsme si představili dříve je CFMOTO takový ten chlápek ve středních letech, co už ví, co chce, ale pořád je plný sil. 

144 39

Čínská firma začala své působení teprve v roce 1989, letos má tedy Kristova léta. Čím později začala své působení ve světě čtyřkolek a motorek, o to rychleji musela růst, aby dohnala svou konkurenci, která je na trhu většinou už v období před válkou. 

122 19

Jak ale víme, tak Číňané jsou velmi houževnatí a hlavně cílevědomí, nebojí se slepých uliček a mají velký tah na bránu. No a CFMOTO to dokazuje dokonale. Tak rychlý vývoj jsem u žádné jiné značky nikdy neviděl. Krásně je to vidět na motorkách. Zatímco první pokusy byly tak trochu "čísnké", za pár let tu máme špičkové stroje, které se mohou měřit s japonskou konkurencí. 

CFMOTO 650 police motorcyccle wide photo

Hlavní továrna i centrála firmy se nachází v průmyslové zóně města Hangzhou, přibližně 150km od Šanghaje, v provincii Zhejiang, která patří do ekonomicky nejvyspělejší části pevniské Číny a je jedním z hnacích motorů ekonomického růstu celé země. Továrna nyní zaměstánává více než 3000 lidí. Od svého vzniku vyrobila více jak 100 typů vozidel a přes 50 typů motorů, kvailtní CFMOTO produkty distribuuje ve více než 100 zemích a regionech světa a má více než 3000 dealerů. Výzkumný a vývojový tým společnosti CFMOTO se skládá z téměř 500 zaměstnanců z několika zemí, CFMOTO vlastní více než 600 patentových řešení. 

electric concept atv

Zajímavostí je úzká spolupráce s designovým studiem KISKA, které má na starost vzhled většiny nových strojů od CFMOTO. No a pak je tu spolupráce s rakouskou KTM, která je vidět především na motorkách, které využívají velkou část know how tohoto tradičního evropského výrobce. 

CFMOTO ale nebylo hned od začátku na vrcholu trhu. Začalo s výrobou dílů pro jednotlivé výrobce (ostatně i nyní používá motory CFMOTO třeba Moto Morini). Postupně se ale začala firma soustředit hlavně na čtyřkolky a motorky. No a zatímco na začátku šlo hlavně o levné a jednoduché stroje, dnes se může CFMOTO směle měřit se současnou špičkou. 

is cfmoto working on a high performance sportbike

Pořád jde ale o stroje pro širokou skupinu jezdců. CFMOTO se zatím nepustilo do vod velkoobjemových motorek se sofistikovanou elektronikou, nebo do supervýkonných bugyn. Nabízí uživatelsky přívětivé stroje za rozumnou cenu, které mají základní prvky moderní výbavy, jako jsou posilovač řízení u čtyřkolky, nebo ABS u motorek. Rozhodně se ale už nebojí jít vlastní cestou a zatímco u prvních motorek bylo hodně vidět, kde se Číňané inspirovali, dnes už mají svou vlastní cestu. 

140 35

Nebojí se ale ani zajímavých konceptů. Třeba na loňském veletrhu EICMA jsme mohli vidět výkonný superbike, no a o rok předtím to byla velká elektrická čtyřkolka. No a co je dobré je, že tahle firma vás dokáže pokaždé něčím překvapit. 

Video - factory tour


CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz
CFMOTO
650MT
Bestseller ze společné dílny CFMOTO a KTM
Ceny od 149 990,-
www.cfmoto.cz
Záruka
5 let

na všechny stroje
CFMOTO
www.journeyman.cz
CFMOTO
GLADIATOR
Z1000
SPORT
Agresivní budoucnost na dosah ruky!
www.cfmoto.cz
CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz